Urdvha Dhanurasana - przełamać lody


Pierwszy raz udało mi się wykonać tzw. "mostek" - pozycja wzniesionego łuku. Nie wygląda zadowalająco, ale popracujemy nad tym. Ważne, że zaczęłam pracować nad tą asaną. Wzmacnia i wydłuża kręgosłup, wzmacnia ramiona, nadgarstki, brzuch, nogi, ujędrnia ciało. Poprawia ukrwienie ciało, wzmacnia układ nerwowy, rozluźnia biodra, poprawia pracę stawów. Daje szereg korzyści naszemu ciału i umysłowi. Gdy byłam małą dziewczynką pozycja przychodziła mi z łatwością, teraz musiałam się przełamać, by móc się tak wygiąć bez asekuracji. Trzeba nieco wyłączyć zmysły, by nie bać się. Kiedy już udało mi się wykonać tą asanę, pomyślałam, że "strach ma wielkie oczy", bo wcale nie była taka trudna, trzeba tylko nad nią mocno popracować.

0 komentarze :

Prześlij komentarz