Prasarita Padottanasana - świat do góry nogami.


Prasarita oznacza rozszerzony, rozciągnięty, a pada to stopa. W tej pozycji bardzo rozciągamy rozsunięte nogi.  Zanim wykonałam ją w miarę poprawnie zajęło mi to około dwóch tygodni; do tej pory, by ją wykonać moje ciało musi być na to przygotowane odpowiednio. W każdym bądź razie dzięki niej prawidłowo będą funkcjonowały moje ścięgna podkolanowe, krew napływa do tułowia i głowy. Te asany stojące pomagają zmniejszyć ciężar ciała. Dodam jeszcze, ze jeśli ktoś nie jest w stanie wykonać śirśasany (stania na głowie) jest to dobra alternatywa.
Miło jest patrzeć na efekty swojej pracy, poza tym coraz mniej męczę się w pozycjach, a oraz więcej odpoczywam i przynoszą mi więcej radości i spokoju. Życzę każdemu, by mógł osiągać zamierzone cele, bo naprawdę warto starać się osiągać takie małe przyjemności i szczęścia. Może, jeśli każdy z nas spojrzy na świat w tej asanie zmieni nieco pogląd widzenia i rozszerzy horyzonty. Wszytko, czego potrzebujemy, żeby osiągnąć to, co chcemy jest w nas samych. 


Prasaritta Padotanasana II 02 czerwca 2014 - Summersplits2014 

0 komentarze :

Prześlij komentarz